Інструктивна картка до практичної роботи №7
Тема: Ознайомлення з одним із природних комплексів (ландшафтів) своєї місцевості (яру, річки, лісу, парку), виявлення взаємозв’язків між його компонентами.
Мета: закріпити знання про природні комплекси як взаємозв’язане поєднання природних компонентів; навчитися досліджувати природні компоненти конкретних природних комплексів та опрацьовувати результати спостережень за ними.
Обладнання: зошит для практичних робіт, атлас для 6 класу, атлас Кіровоградської області, проектоване завдання роботи на дошці.
Хід роботи:
Завдання №1: (за правильно виконане завдання 2 бал).
Виберіть природний комплекс: заплава,схил берега, яр, озеро, болото, пагорб. Зберіть дані про особливості рельєфу, гірські породи, поверхневі й ґрунтові води, клімат, грунт, рослиний і твариний світ.
Завдання №2: (за правильно виконане завдання 4 бал).
Дай характеристику природного комплексу за планом:
-
Географічне положення.
-
Рельєф та гірські породи, які утворили даний комплекс.
-
Види ґрунту, його властивості.
-
Характеристика клімату.
-
Рослинний світ.
-
Тваринний світ.
-
Характеристика вод.
-
Значення в господарській діяльності.
-
Ступінь впливу людини (перетворені).
Завдання №3: (за правильно виконане завдання 3 бал).
За допомогою вчителя запишіть назви росли і тварин Кіровоградської області, що занесені до Червоної книги.
Завдання №4: (за правильно виконане завдання 3 бал).
За допомогою атласу Кіровоградської області сторінка 8 – 9 відшукати, ознайомитись та виписати заповідні території та об’єкти рослин і тварин загальнодержавного значення (дивитись сторінку Кіровоградщина).
Висновок:
Запропонуйте власні заходи, що до відновлення вашого природного комплексу.