Інструктивна картка до практичної роботи №5
Тема: Складання графіка зміни температури повітря, діаграм хмарності та опадів, рози вітрів, їх аналіз.
Мета: навчитися обробляти результати спостережень за погодою та виражати їх у графічному вигляді, описувати погоду та її зміни за певним планом.
Обладнання: зошит для практичних робіт, атлас для 6 класу, проектоване завдання роботи на дошці, інструктивна картка до практичної роботи №5.
Хід роботи:
Завдання №1 (за правильно виконане завдання 3 бал).
Використовуючи дані календаря погоди, побудуйте графік ходу температур:
Проаналізуйте графік місячного ходу температури.
- Максимальна t° . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
- Мінімальна t°. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
- Амплітуда t°. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
- Середня t° місяця . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
- Чому t° змінювалася впродовж місяця? . . . . . .
Завдання №2 (за правильно виконане завдання 2 бал)
Накресліть розу вітрів, користуючись даними календаря погоди.
Проаналізуйте розу вітрів.
Вітри яких напрямків переважали впродовж місяця і чому?
Завдання №3 (за правильно виконане завдання 2 бал)
Побудуйте діаграму хмарності, користуючись даними календаря погоди.
Проаналізуйте діаграму хмарності.
- Яка хмарність переважала? . . . . . . . . . . . . . . . . .
- Як залежала хмарність від вітру? . . . . . . . . . . . .
- Як залежала хмарність від температури?
Завдання №4 (за правильно виконане завдання 2 бал)
Побудуйте діаграму випадання опадів, користуючись даними календаря погоди.
Проаналізуйте діаграму випадання опадів. Яка кількість днів впродовж місяця переважала, з опадами чи без?
Завдання №5 (за правильно виконане завдання 3 бал)
Опишіть погоду на території своєї місцевості за один день (за вибором).
Під час опису аналізуйте всі показники погоди.
Опис погоди у м. Кропивницький
- Дата
- Найбільша, найменша t° повітря, амплітуда t, закономірності зміни t°.
- Опади, їх загальна кількість, види опадів і час випадання.
- Хмарність, розподіл протягом дня.
- Атмосферний тиск, зміна тиску.
- Вплив погоди на здоров’я людей, їхнє життя і діяльність.
- Висновок про причини зміни погоди упродовж дня та тип погоди.