Інструктивна картка до практичної роботи
Тема: Розв’язування задач з використанням різних видів масштабу. Визначення масштабів планів та карт за даними про відстані на місцевості та відрізками на карті, що відповідають цим відстаням.
Мета: навчити учнів переводити одні види масштабів в інші, визначати масштаби планів і карт, якщо відомо відстань на місцевості й довжини відповідного відрізка на плані або карті; використовувати здобуті знання на практиці.
Обладнання: зошит для практичних робіт, атлас для 6 класу, атлас Кіровоградської області, проектоване завдання роботи на дошці.
Хід роботи:
Завдання №1 ( за правильно виконане завдання 3 бали)
Переведіть числовий масштаб в іменований:
Переведіть числові масштаби в іменовані й заповніть таблицю:
Числовий масштаб |
Іменований масштаб |
|
І варіант | ІІ варіант | Відповідь |
1: 5000 | 1: 3000 | ? |
1: 10000 | 1: 50000 | ? |
1: 250000 | 1: 200000 | ? |
1: 5000000 | 1: 4000000 | ? |
1: 85000000 | 1: 95000000 | ? |
Завдання №2 (за правильно виконане завдання 3 бали)
Перетворіть іменований масштаб в числовий:
Заповніть таблицю:
Іменований масштаб | Числовий масштаб | |
І варіант | ІІ варіант | Відповідь |
в 1 см 100 м | в 1 см 50 м | ? |
в 1 см 20 км | в 1 см 30 км | ? |
в 1 см 500 км | в 1 см 750 км | ? |
Завдання №3 (за правильно виконане завдання 2 бали)
Порівняйте масштаби
Порівняйте в кожній парі масштаби. Поставивши значки
“<“, “>” або “=“.
Завдання №4 (за правильно виконане завдання 2 бали).
Визначте масштаби карт на яких:
Завдання№5 (за правильно виконане завдання 2 бал).
Який час буде потрібний, щоб перейти з одного села в інше, якщо відстань між селами на карті масштабом 1:50000 становить 20 см, а швидкість руху – 5 км/год?